Jak skloubit homosexualitu s biblickým křesťanstvím

19. října 2008 v 14:16 | Tomáš Bílek |  Vlastní publikované články - nadčasové
Vyšlo v měsíčníku Getsemany 1/09: http://www.getsemany.cz/node/2023
Chci se v této práci pokusit zpracovat téma míry křesťanské legitimity liberálního a konzervativního pohledu na oblast homosexuality. Jak známo, (křesťanští) konzervativci odmítají legitimitu homosexuálních svazků plošně. Liberální křesťané naopak homosexuální svazky legitimizují, tvrdí, že závazný a věrný svazek je hoden ocenění (což je např. stanovisko Českobratrské církve evangelické). Také se pokoušejí všechna bibilické místa o homosexualitě vysvětlit tak, že se v nich nemluví o věrném a dobrovolném vztahu dvou vyzrálých jedinců.
Křesťanští konzervativci však poukazují na to, že homosexualita je sama o sobě explicitně označena za "protipřirozenou," "hanebnou" (Řím 1, 26-27) a homosexuální styk za hoden smrti (Lev 20, 13). Chceme-li být biblicky důslední (a předpokládáme-li, že Bible je vdechnuté a neomylné Boží slovo), vylučují tyto verše i legitimitu věrného, partnerského vztahu dvou osob stejného pohlaví (ledaže by tento pár - hypoteticky - žil v dobrovolném celibátu) a své homosexuální fantazie umrtvoval "mocí Ducha" (2Kor 2,4).
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 jarka helvinova jarka helvinova | E-mail | 18. dubna 2009 v 19:08 | Reagovat

Ta moc toho ducha by musela být ovšem abnormálně nadměrná.Já osobně proti     homosexuálům a lesbičkám nic nemám a v něčem je i trochu chápu,ale neznám žádného,který by se v tomto svazku zřekl sexu.

2 Tomáš Bílek Tomáš Bílek | E-mail | 18. dubna 2009 v 22:37 | Reagovat

To by tedy musela. Proto taky článek směřuje spíše k jiným východiskům

3 Dan Drápal (ohlas v e-mailové schránce)) Dan Drápal (ohlas v e-mailové schránce)) | 16. srpna 2009 v 14:15 | Reagovat

Milý Tomáši,
Díky, se zájmem jsem přečetl.
Já jsem se s těmito lidmi párkrát setkal během pastorace. Snad proto mě
vždy zajímalo, odkud se homosexualita asi bere. Možná existují i jiné
případy, já jsem zase tolik lidí nepoznal, ale u těch, které jsem
poznal, se dalo ve všech případech vysledovat selhání či absence otce.
Nejvíc mě popudilo, když jsem se setkal s lidmi, kterým evangelický
farář takřka vnucoval myšlenku, že nelze jinak a že musí takoví zůstat.
Když jsem jim řekl, že si to nemyslím, tak to pro ně bylo fakt
evangelium. (Netvrdím ovšem, že to byli všichni; někteří se s žádným
evangelickým farářem nesetkali.)
Já přece jenom beru vážně, že Písmo na homosexualitu hledí jednoznačně
negativně. Nijak tento pohled nevysvětluje, což nám dle mého názoru
nebrání, abychom se pídili, proč tomu tak je. Zdá se mi jednoznačné, že
Bůh si nepřeje, aby se lidé touto cestou vydávali. Druhá věc ovšem je,
jaké z toho vyvodíme politické důsledky. Myslím si, že nemá smyslu
bránit "registrovanému partnerství", má ovšem smysl bránit rovnítku mezi
registrovaným partnerstvím a rodinou.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama