Krátce

28. srpna 2007 v 14:11 | Tomáš Bílek |  Čínsko - mystifikace nebo vážná odhalení?
Zeptali jsme se …
… poradce prezidenta, Doc. Kuropěje Hourenky
Čtenáře se nás dlouhodobě ptají na pravomoci hlavy státu. Myslíte, že byste byl ochoten říci alespoň něco málo k tomuto tématu? Pokud ne, nevadí, nebudeme se zlobit.
Když jinak nedáte, alespoň špetku vám řeknu. Prezident džamahírije, Doc. Břeh Pohřeb, má de facto pravomoce neomezené. Háček je v tom, že jich nevyužívá. Částečně proto, že nemá čas si danou látku nastudovat a částečně proto, že je neuvěřitelně líný. Jako jeho poradce mohu říci, že líný jako veš, je slabé slovo. Jak víte, každá ze současných 17 komor parlamentu má zcela jiné zájmy, vzájemně se z ústavního hlediska neuznávají a tudíž každý zákon a vyhláška je uznávaná jen částí našich úřadů. A proto je tu prezident, aby tento nekonečný příběh rozzuzlil či alespoň poozuzlil. Každý předseda parlamentu, který přijde k prezidentovi s ratifikací zákona jako první, má nárok na jeho požehnání, což dle statistik zlepšuje průměrnou tzv. míru uznání zákona státními orgány z 32 % na 46 %. A to není málo.
Jinak hlava státu vládne pomocí dekretů, kterých chrlí ročně řádově desítky. Nevyužívá jich však k autoritativním prohlášením, jako spíše k poněkud rozvláčným vyprávěním zážitků ze služebních cest, přičemž nevynechává takové literární žánry jako je bajka či báchorka. Jak určitě víte, školní učebnice literatury uvádějí prezidentovy dekrety jako - v současnosti - nerozšířenější útvar soudobé kultury i lidové slovesnosti.
… předsedy Ústřední volební komise Doc. Mimoně Hourenky
Doslechli jsme se minulý týden v restauraci, že si opět lámete hlavu s příliš vysokou voličskou účastí v zemi… nuže?
Lidé si státní správu moc oblíbili a voličská účast již po třetí přesáhla 120 %. Nejsme tedy s to zabránit tomu, aby občané chodili k volbám dvakrát. A ani nechceme. Já sám chodím k volbám většinou dvakrát. Voliči to přitom dělají bezelstně a z lásky. Není v tom ani kult ani manipulace. Čínská mutace časopisu Bravo je např. plná poslanců a státních úředníků v různých pózách. To jsou dnes idoly čínské mládeže, s tím nic neuděláte. Německá ústřední redakce Brava proti tomu pořád protestuje, odebrala čínskému Bravu dokonce licenci, ale byť by se stavěla na hlavu, tak to prostě je a tak to zůstane.
Plejáda čínských mutací československých časopisů stále roste
Tytam jsou časy, kdy jediným československoněmeckým časopisem vycházejícím v Čínsku byl list Bravo-Právo. Toto sjednocené periodikum se časem odchýlilo od původního zaměření obou periodik (zejména deníku Právo), neboť přestalo být zaměřeno politicky a zpravodajsky. Výsledné médium se spíše podobá německému Bravu, jelikož je plné fotek slavných osobností, zejména členů Ústřední volební komise a odborových předáků. Číňané během posledních dvou letech zkoupili práva na vydávání dalších třech čs.listů: Jedná se o měsíčníky Náš pes, Národní písemnictví a České hrady a zámky. Majitelé čínských mutací opět nezaháleli a brzy se od původního zaměření listů odchýlili. České hrady a zámky se např. staly hlásnou troubou čínské jaderné lobby. Majitel Našeho psa zase tvrdí, že cílem periodika je popularizace činnosti závodních jídelen, zvláště Ústřední závodní jídelny prezidenta Pohřba a jeho poskoků. To pochopitelně zvedlo v nemalé míře náklad Našeho psa.
Světoví ekonomové kroutí hlavou
nad čínskými ekonomickými teoriemi
Podobně jako Číňané velmi milují státní správu, zvláště úředníky správy finančních a katastrálních úřadů, milují i soukromé firmy. Zákazníci jsou velmi dychtiví kupovat výrobky a služby rozličných firem i za cenu vyšší než je nabízená. Nad důsledky, které z toho vyplývají, kroutili celý minulý týden hlavou účastníci konference Trh bez přívlastků nebo Čtvrtá či snad Pátá cesta?
"Firmy mohou nasadit mnohem vyšší cenu, aby podrobili lásku zákazníků zkoušce," shodli se účastníci. "Z jiných důvodů to neděláme, např. zjištných," uvedla šéfka čínského ocelářského gigantu Krůta Ponětí. Analytici a ekonomové ji dávají za pravdu. "Jen se podívejte, jak podnikatelé milují svou konkurenci. Vždyť není výjimkou, že konkurence se navzájem tučně finančně dotují," kroutil hlavou americký ekonom P. Samuelson, kterého udivily zejména tzv. fondy pro konkurenci - bližního našeho, tvořící průměrně 20% zisku firem. "Dokonce jsme zjistili, že křivky nabídky a poptávky, které platí v ekonomické teorii, v čínské tržní ekonomice neplatí. Vznikají různé hyperboly a paraboly, v každém regionu jinak. Čím více lásky k firmám, tím složitější křivky," dodal Samuelson.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama